tiistai 13. marraskuuta 2012

Talvi saa tulla!


Olemme tällä hetkellä Rovaniemellä harjoitusleirillä. Nyt on ensimmäinen kerta, kun kaikilla on mahdollisuus osallistua leirille eli olemme kaikki paikalla. Meidän leirimme alkoi viime tiistaina ja se loppuu ensi torstaina. Näin meillä on vähän pidempi leiri, kokonaiset kymmenen päivää. Useimmat meistä jatkavat torstaina Olokselle ja kilpailevat fis-kilpailuissa viikonloppuna. Itse menen jo keskiviikkoiltana Olokselle niin, että ehdin perehtyä latuun ennen perjantain sprinttiä.

Leiriohjelman mukaan meillä oli myös Suomen cupin kilpailut Rovaniemellä tänä viikonloppuna. Lauantaina oli vapaan sprintti ja sunnuntaina 5/10km perinteisellä. Olin jo ennen kilpailuja päättänyt, että kilpailen vain lauantaina, koska olen vielä FSS:n kanssa Oloksen jälkeen viikon Levillä. Lauantain kilpailu meni hyvin ja lopputulos oli 9. Mukana olivat myös A-maajoukkueen hiihtäjät, niin erissä sain tuntea heidän vauhtinsa. Lauantain kilpailu oli hyvä opetus ja odotan talven loppuja kilpailuja.

Viime viikolla meillä oli koeviikko koulussa mutta ratkaisimme ongelman lähettämällä kokeet Jannelle, joka valvoi ne ja lähetti sitten takaisin kouluun. Keskiviikkona tein fysiikan kokeen ja perjantaina tein matematiikan kokeen. Se ei ehkä ole helppoa keskittyä kokeisiin leirillä, kun meillä on paljon treeniä mutta näin sain myös kouluhommat tehtyä. Onneksi FSS:n leirille, Leville, tulee yksi opettaja mukaan koulusta, niin on helpompi minulle ottaa kiinni koulutöitä.

Syksy on mennyt nopeasti ja talvi on kohta täällä. Syksy on sujunut minulla hyvin, enkä ole ollut montaa päivää kipeänä. Koska olen urheilulukiossa, minä saan olla poissa koulusta niin paljon kuin haluan. Siksi minulla on ollut mahdollisuus olla paljon leireillä. Viihdyn leireillä, ja koska meillä ei ole paljon mäkiä Pohjanmaalla, saan leireillä harjoitella hyvissä maastoissa. Se tuntuu kyllä siltä, että olen kokoajan menossa mutta leirit tuntuvat enemmän ja enemmän arjelta.
Kotona meillä ei ole lunta vielä, mutta toivottavasti meillä on sitten kun tulen kotiin kahden viikon päästä. Nyt syksyn harjoittelut ovat ohi ja talvi saa tulla.

Andrea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti